Rubrik och mattelärare

Vaknade av att mamma knackade på dörren och frågade om jag skulle gå upp, självklart skulle jag det. Mobilens alarm hade ringt men att snooza är det bästa jag vet. Gick upp, fixade lite, och sen kom det till garderoben som är full med kläder men ingenting att ta på sig. Provade minst fyra olika saker och jag hade verkligen bestämt mig för att ha jeans på mig. Så till slut blev det en marinblåtröja över från hm, kände mig lagom tjock i den där tröjan. Jag måste köpa nya kläder! Men inte så lätt när man sparar nästan varenda inkomst till resan i sommar. Men när jag får min lön ska jag försökta hitta åtminstone två tröjor. Jag blev inte klar förens min buss skulle gå så jag tänkte att jag likaväl kunde ta nästa, och sen när den skulle komma så skulle så bestämde jag att ta nästa och till slut slutade det med att jag kom tio minuter innan matten hade slutat, bra Nellie. Susanne (matteläraren) frågade mig om jag missade bussen eller försov mig men då sa jag helt enkelt "jag orkade inte gå till skolan" då vred hon på huvudet så hon såg ut som en liten hundvalp och frågade tyst "är du lite vissen?"  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0