himlens ögon

Himlens ögon,


När du ser mig nere på jorden så ska du veta att jag minns dig

När du ser mig på gatan ska du veta att jag minns den kärleken du gav till mig

När jag skrattar mot himlen så ska du veta att ja vill att du ska höra mitt skratt

Så att du ska veta att jag fortfarande är din älskade skatt

När jag ler mot himlen vet jag att du ser mitt sneda leende och min stora glugg

När det blir stora vågor i saften vet jag att det är du som blåser i min mugg

När en blomma plötsligt hamnar vid min fot så vet jag att jag i dina ögon inte är försvunnen

Och när himlen förändras så vet jag att det är du som kör alla molnen

Om mitt fönster en gång skulle blåsas upp så vet jag att det är du som vill hälsa på

Och lova då att inte skratta åt mig när jag försöker stå på tå

För jag vill bara nå upp till dina obefintliga läppar

Så jag en kyss på din osynliga mun träffar

Om gräset någon gång växer för fort så vet jag att det är du som gjort det

För att få leka kurragömma med mig i det långa gräset

Om solen skiner extra stark så vet jag att det är du som vill hålla mig varm

Även om jag inte kan känna din mjuka arm

Jag har ändå minnet kvar av din närhet

Och jag försöker minnas det sådär lite diskret

Om jag någonsin på vintern råkar halka på isen

Så kan du väl lova att inte skratta åt mig sen

När vinden blåser starkt och nästan sliter mig med så vet jag att du vill ha mig där

För att bara sitta bredvid dig vart du än är

När jag tittar på ett foto taget på dina bruna lockar och dina glödande ögon

Så ska du veta att jag vill ha dig vid mig varje afton

När du ser mig hängig och ledsen och drar benen efter mig

Så ska du veta att det är dig jag tänker på, okej?

När min kudde är blöt och mina kinder är våta

Så ska du veta att det inte är du som får mig att gråta

För jag skyller inte på dig att gud tog min ängel ifrån mig

Men du ska bara veta att mina kinder är våta för att jag saknar dig

Men när solen skiner så vet jag ändå att det är du som vill få mig att le

Ett litet leende är allt som du behöver se

För att du ska förstå att jag fortfarande i hjärtat har en stor kärlek

Som aldrig kommer bli blek

Du finns i mina drömmar varje natt då jag får röra din hand

Vi hade lovat att aldrig klippa av vårat kärleksband

Och det har ännu inte gått av

Det är bara extra långt eftersom att du lämnar mig för en grav

Men om mina fantasier någon gång brister och verkligheten tar mig tillbaka

Så kan du väl i dörren lite knaka

För att jag ska veta att du fortfarande ser min saknande själ

Och att du fortfarande ska veta att jag ännu inte tagit farväl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0