hemsk dröm

"jag hade precis kommit in igenom dörren då jag såg en man stå utanför mitt fönster med ryggen vänd mot mig, och eftersom att vi bor på högsta våningen blev jag riktigt chockad. Men jag tog det ändå inte så seriöst utan gick fram till fönstret och knackade på det lite. Mannen svarade inte, han vände sig inte ens om utan han gick där fram och tillbaka på fönsterbrädan. Min syster kom plötsligt in i rummet och såg också mannen, även hon knackade på rutan men fick heller inget svar. Då försökte jag gå lite närmare för att urskilja ett ansikte. Jag försökte förgäves att knacka på rutan så han skulle vända sig om i åtminstone en sekund, men han ignorerade mig helt. När han gick där fram och tillbaka hann jag se profilen av mannen- det var min pappa. Han såg grubblande ut och tittade ut över kanten då och då. Jag och min syster stod oförstående men jag började ana något hemskt. Pappa lutade sig över kanten, sträckte utan armarna men gick sedan tillbaks till en stadig position. Min syster skrattade men jag, jag blev allt mr och mer förtvivlad- min pappa höll på att begå självmord mitt framför mina ögon. Jag grät så tårarna sprutade men min syster hon bara flinade, jag undrar om hon förstod vad som höll på att hända. Jag gick bak fler gånger för att inte se min pappa flygandes över kanten och krossas mot den hårda marken. Min pappa fortsate att sträcka sig över kanten då och då och mina ögon blev allt rödare och kinderna blev allt våtare."
Sen vaknade jag


Drömmar kan vara riktigt läskiga och verkliga.
Jag måste bara påpeka att min syster skulle aldrig stå och skratta i en sånhär situation. Min pappa skulle aldrig ta självmord, åtminstone inte framför sina barns ögon...

Kommentarer
Postat av: Anna j.

gu, hemskt >___<

jag hatar mardrömmar, verkligen!

2008-11-14 @ 15:43:34
URL: http://annajin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0